MENY får ny marketingchef, der skal hjælpe med at positionere MENY som Danmarks MADmarked.
Rikke Bangild kommer til med en omfattende erfaring fra mere end 20 års arbejde med branding og marketing, skriver Dagrofa, der står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb, i en pressemeddelelse.
Rikke Bangild kommer fra en stilling som senior marketingchef i Kvickly og SuperBrugsen, og hun bringer desuden med sig en stærk baggrund fra Netto, hvor hun var med til at udarbejde og udrulle Netto 3.0-konceptet som international koncept- og marketingchef.
”Vi får en person med en solid ledererfaring og et tværorganisatorisk mindset. Vi glæder os til at byde Rikke Bangild velkommen og få hendes vision for at skabe Danmarks MADmarked,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY, og fortsætter:
”Vi ved, at Rikke har et fantastisk drive og evner at omsætte sin markedsforståelse til en stærk brand- og marketingstrategi.”
Før Rikke Bangild trådte over tærsklen til detailsiden i 2018, hentede hun erfaring fra leverandørsiden hos virksomheder som blandt andet Unilever og Kellogg.
Rikke Bangild tiltræder om præcist en måned, den 1. oktober 2023.
Her afløser Carsten Kure, som stopper efter 3,5 år på posten.
”Carsten Kure har været en energisk, konstruktiv og god kollega, og et værdsat medlem af kædeledelsen. Vi ønsker ham held og lykke i hans fremtidige virke,” siger Jesper Bjerring.