Efter en udfordrende periode i det forgangne år er supermarkedskæden Meny fast besluttet på at genoprette sin position på markedet.
Med et særligt fokus på ændringer i butiksmiljøet og en målrettet tilgang til en ny kundegruppe vil Meny forsøge at generobre det tabte.
Det skriver B.T.
I en nylig udtalelse til Dagligvarehandlen indrømmer kædedirektør Richo Boss, at Meny stod over for betydelige udfordringer i oktober og november 2022, da inflationen og energipriserne steg markant - men at de ikke trak sig af den grund:
“Men i stedet for at gå i skjul, begyndte vi at lægge planerne for vores fremtid på markedet og viste kunderne, at de kunne regne med os – også i en krisetid.”
En af de centrale strategiske målsætninger, som kædedirektøren fremhæver, er at få kunderne til at købe mere, når de er i butikken.
Samtidig håber Meny på at tiltrække flere børnefamilier til deres butikker i fremtiden.
Richo Boss lover, at der vil blive indført et prisprogram, der matcher konkurrerende discountbutikker, for at imødekomme familiernes behov - så det bliver lige så billigt som alternativerne.
I nogle ører lyder dette måske som en absurd påstand, da Meny har ry for at være en af de dyrere supermarkedskæder ifølge en nylig undersøgelse fra B.T., der også pegede på, at Meny ikke er det dyreste sted, man kan handle ind.
I en pristjektest slog Meny nemlig både konkurrenter fra Salling Group og Coop. I pristjektesten, blev 35 forskellige varer sammenlignet.