Titusindvis af pakker strømmer ind i butikkerne, som nordjyderne og danskerne ivrigt deltager i den digitale shoppingfeber, der strækker sig fra Black Friday og Black Week til Cyber Monday og julegaveshopping.
Meny i Sæby er en af de butikker, der mærker det massive tryk fra online indkøb, og købmand Claus Karlsen har nu en opfordring til kunderne.
Det skriver TV 2 Nord.
Med en stigning i antallet af pakker, der vælter ind i butikken, beder Karlsen kunderne om at hente deres pakker hurtigst muligt.
“Vi vil rigtig gerne, at man henter sine pakker så snart, man får besked, da vi så får mere plads og samtidig får nemmere ved at finde kundernes pakker, når de kommer”, forklarer købmanden.
Meny i Sæby har oplevet en årlig stigning i antallet af pakker, hvilket har ført til ekstra tiltag.
Butikken har offentliggjort en opfordring på Facebook og bruger ekstra personale og rum til at imødekomme den øgede efterspørgsel.
“Der kommer flere og flere, og vi kan se, rummene skal være større og større, samtidig med at der er mindre plads”, lyder det fra købmanden.
Selvom der normalt er en ansat ved pakkerne, og der er store rum til rådighed, kræver sæsonen ekstra ressourcer.
Trods udfordringerne ser købmanden positivt på den stigende mængde pakker, og han opfordrer kunderne til at udvise forståelse og hente deres pakker for at lette presset og forbedre serviceniveauet.