MobilePay-kunde raser over uretfærdighed: Her er MobilePays svar

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu har Peter Kjærgaard sat ord på, hvorfor der er nogen, der betaler mere end andre - men virksomhedsejeren Andy undrer sig stadig.

Lige nu læser andre også

Tilbage i august måned delte MobilePay nyheden om, at der var gebyrændringer på vej.

Andy Vestergård, som ejer virksomheden Duckshouse Mac Service, hvor han reparerer Apple-computere, følte allerede på daværende tidspunkt, at gebyrerne ville føre til en uretfærdig stor prisstigning - men det stopper ikke her.

Ifølge virksomhedsejeren er det endda endnu mere uretfærdigt, end det ser ud til ved første øjekast, da nogle MobilePay-kunder får halv pris.

Det skriver B.T.

Før gebyrændringerne betalte Andy blot 75 øre per gang, når en kunde betalte via MobilePay.

Nu hvor de nye gebyrer trådte i kraft den 1. oktober, skal Andy betale 0,99 procent af hver transaktion, hvilket for Andy kan svare til en prisstigning på svimlende 3.900 procent hver eneste gang, at en kunde betaler med MobilePay.

Dog er det ikke alle, der skal betale de nye gebyrer. Ifølge B.T. betaler en frisør fra Fyn kun 0,49 procent per MobilePay-transaktion.

Og nu har Peter Kjærgaard, der er pressekontakt hos MobilePay i Danmark, svaret på, hvorfor nogle får halv pris:

“Det vil typisk være kunder med høje stykpriser, og en relativt stor årlig MobilePay-betalt omsætning.”

Virksomhedsejeren Andy undrer sig dog noget over netop den melding, da han mener, at han passer i kategorien

“95 procent af mine kunder betaler med MobilePay, og de betaler mellem 1.500 og 10.000 kroner hver gang. Tager de fleste frisører ikke mellem 400 og 700 kroner pr. Kunde?”, udtaler han til B.T. og påpeger, at han også godt kunne tænke sig halv pris.

Peter Kjærgaard fortæller, at der er flere der har henvendt sig til MobilePay grundet denne problemstilling, og at de kigger på sagerne.

Andy forklarer, at han har forsøgt at gå den vej, men at han blev bedt om at ‘skride’. Peter Kjærgaard fra MobilePay fortæller, at det ikke er en tone, han kan genkende fra virksomhedens kundeservice. Han understreger, at dem der sidder i kundeservice er uddannet til at tale pænt til dem, der henvender sig.

Anbefalet til dig