For kun få dage siden kom det frem, at en stor ændring trådte i kraft i MobilePay-appen.
I en pop op-besked informerede betalingstjenesten sine mange brugere om, at ændre tidsbegrænsningen for anmodninger.
Tidligere var der ingen tidsbegrænsning for disse anmodninger, men det blev der lavet om på i februar, hvorefter de udløb efter syv dage.
Flere af MobilePays brugere ytrede sig omkring, at det var alt for kort tid, og derfor valgte MobilePay at forlænge betalingsfristen til 30 dage.
Overfor Ekstra Bladet løfter de nu yderligere sløret for, at der er nye tiltag på vej.
Bare fordi en ny opdatering netop er lanceret, så betyder det ikke, at MobilePay ligger på den lade side. Anette Bøje, der er dansk landechef hos Vipps Mobilepay, afslører nemlig, at der er flere ting i pipelinen.
"Dels er der ændringer, der kommer efter ønske fra brugerne - men der er også helt nye funktioner. Blandt andet arbejder vi på at gøre det muligt at sende penge til brugere i andre lande i Norden", siger Anette Bøje og fortsætter:
"Vi holder også øje med, om EU gør det muligt for os at lancere en konkurrent til Apple Pay."
Som MobilePay-bruger er det altid godt at holde sig opdateret omkring kommende opdateringer og tiltag, men det er også vigtigt, at man er klar over, hvornår man skal handle - og især hvornår man ikke skal.
Måtte advare brugerne
Så sent som i går måtte MobilePay udsende en advarsel, fordi der er falske beskeder i omløb i deres navn:
"Vi oplever lige nu, at en stor del af vores kunder gennem Messenger, Snapchat, Instagram og lignende, modtager beskeder fra svindlere, der udgiver sig for at være bekendte/familiemedlemmer, med det svigagtige formål at stjæle deres penge", skriver de i advarslen og fortsætter:
"Så hvis du modtager en besked – angiveligt fra en af dine bekendte eller familiemedlemmer, der beder om penge, så skal du være på vagt. Ofte beder de om en hurtig overførsel af penge over MobilePay (det haster altid), enten til en ny telefon fordi de har mistet den gamle, fordi de er strandet et sted og skal bruge penge, eller fordi de har brug for at betale for en vare hurtigt og ikke selv kan betale."
Her er nogle gode råd så du undgår at sende penge til en svindler:
Kontakt personen over en anden platform end den som du bliver kontaktet over, prøv eventuelt at ringe til personen for at bekræfte at du skriver med den rigtige person.
Tjek modtageren på pengene før du sender! Hvis du bliver bedt om at overføre penge over MobilePay, så tjek hvem der står som modtager før du godkender betalingen. Er det ikke den person, der kontakter dig, skal du IKKE godkende betalingen.