Møbelkæden My Home lukker og slukker efter en periode præget af kaos, økonomiske problemer og lovbrud.
Stifteren Jan Hallas indrømmer nu åbent, at kæden har overtrådt markedsføringsloven. Det skriver B.T.
Kritikken mod My Home har især handlet om kædens langstrakte ophørsudsalg, der strakte sig over seks måneder.
Det skabte tvivl om, hvorvidt kæden reelt var ved at lukke, eller om det blot var en markedsføringsstrategi. Og nu bekræfter Jan Hallas mistanken:
"Jeg må konstatere, at man ikke må starte et ophørsudsalg og så fortryde midt i det hele," siger Hallas, der ikke lægger skjul på, at loven blev brudt.
Træt af reglerne
Ifølge Jan Hallas er det ikke kun økonomien, der har ført til kædens lukning.
Det er også de gældende regler, som han ikke længere orker at kæmpe med.
"Det er simpelthen, fordi jeg ikke magter at skulle bruge en masse energi på det. Hvis folk synes, det er så forfærdeligt, at vi ønskede at redde nogle arbejdspladser, så er det jo sådan, det er," udtaler han.
Siden 2017 har My Home været en del af svenske BHG Group, men efter koncernens økonomiske vanskeligheder købte Hallas kæden tilbage for én krone i håbet om at vende underskud til overskud.
De seneste to regnskabsår har dog vist et samlet underskud på omkring 50 millioner kroner før skat.
Fortsætter online under nyt ejerskab
Selvom de fysiske butikker lukker, betyder det ikke enden for My Home-navnet.
Brandet og domænet er blevet solgt til den litauiske møbelforhandler Furniture 1, som vil drive forretningen videre som en ren onlinebutik.