Nordea udsender advarsel til samtlige kunder: "Tøv ikke med at kontakte os"

Nyheder
Foto: Shutterstock
Hvis du er kunde hos Nordea, bør du læse med her.

Lige nu læser andre også

Svindel på internettet er ikke noget nyt fænomen længere.

Alligevel har svindlere - desværre - heldet med sig engang imellem, og det skyldes nok, at de bliver bedre og bedre til at snyde uskyldige borgere.

Derfor er det også vigtigt, at der bliver kastet lys over de svindelnumre, der florerer; og nu er det blevet Nordeas tur til at advare sine kunder.

Via appen 'Mit digitale selvforsvar' har de udsendt en advarsel til samtlige af deres kunder, som alle danskere faktisk kan nyde gavn af.

"Der er falske mails i omløb, som udgiver sig for at være fra Nordea", skriver banken i advarslen og fortsætter:

"Falske beskeder indeholder typisk links, 'log på' eller 'klik her' knapper, der forsøger at franarre dig personlige oplysninger via vellignende login-sider!"

Nordea forklarer videre, at de aldrig nogensinde ville operere på en sådan måde, hvorfor alle alarmklokker bør ringe:

"Men selvom de ligner, så lad dig ikke narre – de er falske! Vi vil aldrig bede om personfølsomme oplysninger via en uopfordret mail eller SMS."

Til slut kommer de med en klar opfordring til deres kunder:

"Er du i tvivl, eller har du givet oplysninger ud, så tøv ikke med at kontakte os på 70 33 33 33. Se dig godt for, og del gerne budskabet med dine nærmeste."

Du kan se et eksempel på en svindemail fra 'Nordea' herunder.

Foto: Mit digitale selvforsvar

Anbefalet til dig