Føtex har igennem flere årtier været til stede på dagligvaremarkedet.
Selvom danskerne primært kender Føtex for deres traditionelle koncept, så har de også andre ben at stå på.
Det er ikke længe siden, at Føtex lancerede deres første 'Føtex Go', og nu har en stor ændring set dagens lys.
Har skiftet navnet
I torsdags introducerede kæden et nyt butiksnavn, Føtex City, som skal erstatte de nuværende Føtex Food Convenience-butikker.
Ændringen bliver gjort til virkelighed for at gøre det nemmere for kunderne at navigere i Føtex’ forskellige butikskoncepter.
Ifølge kædedirektør Morten Møberg har navneforvirring været en udfordring for mange kunder.
De mindre convenience-butikker har indtil nu delt navn med de større Føtex Food-butikker, der har et bredt udvalg af dagligvarer.
”Kunderne har kommet ind i en lille Føtex Food, og ikke kunnet finde de varer, de har set i tilbudsavisen. Og der vil vi jo selvfølgelig gerne hjælpe kunden ved at gøre det mere tydeligt, hvilken butik man går ind i,” forklarer Morten Møberg til Detailwatch.
Retter sig mod kunder på farten
Med det nye Føtex City-koncept fokuserer kæden på hurtige indkøb og løsninger, der appellerer til kunder på farten.
Butikkerne, der typisk er mellem 2-300 kvadratmeter store, vil byde på et begrænset udvalg af færdigretter, to-go løsninger og bake-off varer.
Målet er at tiltrække dem, der har brug for en hurtig og praktisk løsning til hverdagen.
Navneskiftet er en del af en større fornyelse af Føtex, som i år har sat fokus på at modernisere og tilpasse sig forbrugernes vaner.
Tidligere på året lancerede kæden de ubemandede Føtex Go-butikker, der er åbne døgnet rundt.
Senest åbnede Føtex Kokkedal, som de selv kalder 'Fremtidens Føtex', hvor sundere og nemme måltidsløsninger er i centrum.
Foreløbigt vil Føtex City slå dørene op på 13 lokationer i København og omegn, heriblandt på Amagerbrogade, Østerbrogade og i Gentofte.