Det er ikke gået nogens næse forbi, at Netto har indført et nyt butikskoncept, kaldet 3.0, som har revolutioneret måden, hvorpå danskere handler dagligvarer.
Initiativ har resulteret i, at de kunderne, der lægger vejen forbi en butik med det nye koncept, køber mere af en særlig produktgruppe.
Det skriver Okonu via FødevareWatch.
Ifølge Michael Løve, der er administrerende direktør i Netto, har ombygningen af butikkerne til det nye 3.0 koncept ført til en stigning i salget af frugt og grønt på op til 25 procent i visse butikker:
"Det er sket ved at gøre afdelingen mere fristende og lækker, og ikke fordi vi har sagt til kunderne, at de skal spise mere frugt og grønt. Så stor er væksten ikke alle steder, men på tværs ser vi over 10 pct. vækst på frugt og grønt i de omstillede butikker", udtaler han til FødevareWatch.
Og faktisk er den positive tendens ikke kun begrænset til et par butikker; på tværs af de omstillede Netto-butikker har der været en gennemsnitlig vækst på over 10 procent i salget af frugt og grønt.
Indtil videre er 184 butikker blevet ombygget til det nye koncept, og Nettos mål er at have 600 butikker ombygget inden 2029.
Den ambitiøse udvidelse lover godt for fremtidens salg af økologiske produkter, særligt inden for frugt- og grøntsegmentet, som udgør en tredjedel af Danmarks detailsalg af økologi.
Nettos indsats viser, at en æstetisk og forbrugerfokuseret tilgang kan ændre indkøbsvaner på en måde, der fremmer sundere valg og understøtter økologisk landbrug.