Netto i modvind: Kunderne er rasende

03/03/2023

Ida Hansson

Foto: Shutterstock
Der er ikke mange roser fra forbrugerne til Netto.

Mest læste i dag

Netto er endt i noget af et stormvejr. 

Det sker i kølvandet på den seneste periode, hvor flere kunder ikke har lagt fingre imellem, at det har været til stor frustration at lægge vejen forbi Netto. 

En lang række kunder har nemlig for nyligt ikke kunne få de tilbud, som Netto ellers lovede dem. 

Og frustrationen hos kunderne er tydeligvis stor, for kæden vælter sig i dårlige anmeldelser på hjemmesiden trustpilot.dk

“Igen igen er man gået forgæves efter et tilbud, tænker der er en lov som beskytter forbrugerne mod denne udnyttelse som Netto udøver, skriver en utilfreds kunde i en anmeldelse på Trustpilot”. 

“Spotvare…. Min bare…! Nettoavisen i denne uge (uge 8, red.) reklamerer med kopipapir til 30kr. Spotpris, ja tak… men efter at have været i 3 Nettobutikker i Greve opgav jeg efter alle steder at have kontaktet personalet. Den ene butik havde fået i alt 5 pakker og de to andre nogenlunde det samme. Det er ikke en måde at få tilfredse kunder på. Jeg bebrejder ikke de tre Netto butikker, for de er ikke selv herrer over antal, når det gælder spotvarer…. Jeg klandrer koncernen for at sætte spottilbud i avisen, hvor antallet af varer er absurde, lyder det fra en anden”. 

Ikke nok med det, så er der også flere kunder, der har oplevet at blive ‘snydt’. 

“Hver gang skal man holde øje med om prisen går ind til det på skiltet. Så godt råd kig med på hvad tingene går ind til mens de scanner, så kan du hurtigt gøre opmærksom på fejlen. Sidst var det vicks som stod til 10 gik ind til 15kr. Lad være med at sig ingen andre har gjort opmærksom på det, i de dage skiltet har stået der, skriver en Netto-kunde”. 

“Jeg kan ikke sige det kortere lig aldrig dine penge i Netto de snyder dig hver eneste gang. Hold jer langt væk fra alle nettoer. Hvis i ikke vil blive snydt, lyder det fra en anden”. 

Netto har ikke besvaret nogle af de nævnte anmeldelser. 

Anbefalet til dig