Danske dagligvarebutikker står af og til over for udfordringer, der kræver hjælp fra kunderne.
Det kan skyldes forskellige årsager, herunder mangel på arbejdskraft, problemer med forsyningskæden og meget andet.
Der er ingen skam i at bede kunderne om hjælp, og denne gang er turen kommet til Netto-butikken, der ligger på Nørremark Center 6 i Vejle.
Sagen er den, at der er hængt en seddel op i butikken, som indeholder en særlig bøn til kunderne. De bedes om at udvise hensyn og medvirke til at holde orden på hylderne:
"Kære kunde. Alle medarbejdere i butikken vil værdsætte, hvis I vil være med til at holde orden i butikken," står der på sedlen.
Bryd ikke emballagen
De opfordrer tilmed kunderne til at holde sig fra at bryde emballagen, før varen er købt:
"Ved at lægge varen tilbage på plads, hvis du ikke ønsker at købe varen. Undlad venligst at bryde emballagen. På forhånd tak for hjælpen."
Beskeden er et forsøg fra butikken, som prøver at inddrage kunderne i oprydningsarbejdet, da det vil skabe en mere nydelig og organiseret indkøbsoplevelse.
Det er ikke unormalt, at supermarkeder oplever udfordringer med varer, der bliver efterladt på forkerte hylder, eller emballage, der bliver åbnet og efterladt.
Med den netop ophængte seddel håber Netto-butikken på, at de kan engagere kunderne til at tænke en ekstra gang, før de roder i butikken.
Omfanget af den særlige bøn er endnu ukendt, og det er uvist, om lignende sedler er blevet placeret i andre Netto-butikker rundt omkring i landet.
Indtil videre er Nyheder24 kun bekendt med sedlen i butikken på Nørremark Center 6 i Vejle.
Du kan se den omtalte seddel på billedet herunder.
Foto: Privat