Mens mange danskere vender ryggen til amerikanske varer, fyrer flere supermarkedskæder op under påsken med et prisbasker af et Coca-Cola-tilbud.
Og det sker, selvom bølgerne går højt i den politiske debat.
I Rema 1000 kan du i disse dage få en 1,5 liters flaske Coca-Cola til blot 9 kroner - og det slår både Spar og Netto, som ligger på omkring 6,50 kroner per liter.
Tilbuddene bliver ikke skjult væk i hjørnerne af tilbudsaviserne. Tværtimod.
Hos Netto er Coca-Cola-tilbuddet endda smækket op på forsiden af deres påskekampagne.
Men det er ikke uden risiko.
Ifølge brandingekspert William Attack kan det koste dyrt i omdømme. Han advarer ifølge B.T.:
"Hvis den brede boykot blandt danskerne går viralt, eller hvis offentlige personer og influencere støtter op om boykotten og stiller spørgsmålstegn ved, at Netto og lignende kæder brander sig med Coca-Cola i disse tider, så kan det backfire."
Flere kæder som Lidl og Aldi har allerede indført mærkningsordninger, der gør det lettere for kunderne at fravælge varer fra USA.
Og midt i det hele buldrer Jolly Cola frem som danskernes patriotiske alternativ.
Men selv med boykot og værdidebat kan noget så simpelt som prisen ændre spillet.
William Attack vurderer, at "prisen kan blive så lav, at folks politiske overbevisninger glider i baggrunden, og de alligevel køber Coca-Cola."
En Megafon-måling fra marts viser, at 47 procent af danskerne bevidst fravælger amerikanske varer.
Alligevel fylder Coca-Cola stadig både hylderne og forsiderne.
Ifølge detailekspert Bruno Christensen er det et tydeligt signal: Salget lever stadig. Og det er salget, der styrer kampagnerne.