Netto i Assentoft har annonceret en betydelig udvidelse af deres butiksfaciliteter, inklusive et opkøb og nedrivning af to parcelhuse for at tilføje 400 kvadratmeter og flere parkeringspladser.
Denne udvidelse har været undervejs i flere år, og det har været en udfordrende rejse, især på grund af den lokalt elskede Storegades Frisør, som har haft en fast plads i udvidelsesplanerne.
Det skriver Randers Amtsavis.
Pernille Haun, som er indehaver af Storegades Frisør fortæller, at de har forhandlet med Netto siden 2020.
Hendes forretning har eksisteret i 25 år og er beliggende i hendes barndomshjem. Hun deltog i forhandlingerne og stod fast på én betingelse. Den betingelse var, at salonen skulle have lov til at blive på stedet.
Den standhaftige forhandlingstaktik har resulteret i, at Storegades Frisør vil blive genhuset i den nye tilbygning, hvilket ifølge Pernille Haun bringer en vis vemod, men også spænding:
"Det bliver vemodigt og mærkeligt at se mit barndomshjem forsvinde, men det bliver også spændende med noget nyt. Salonen får langt mere synlighed med den nye placering", udtaler Pernille Haun.
Carsten Hadsbjerg, udviklingsdirektør i Salling Group, som står bag Netto, er glad for at aftalen langt om længe er på plads.
Med udvidelsen vil Netto i Assentoft vokse til næsten 1200 kvadratmeter og have 70 parkeringspladser til rådighed.
Butikken vil også introducere omkring 200 nye varenumre, primært fokuseret på convenience, 'to go'-mad, salater, samt udvidet udvalg af kød, frugt og grøntsager.
Selvom en nøjagtig åbningsdato stadig er ukendt på grund af bygningsarbejde og leverancer, forventer Netto at modernisere butikken inden 1. april.
Når tilbygningen skal integreres med de eksisterende lokaler, kan butikken i Assentoft forvente at være lukket i tre-fire uger.
Til sidst blev spørgsmålet om konkurrence fra Rema1000 stillet, da de åbnede en konkurrerende butik for et år siden.
“Vi har en god og rentabel butik i Assentoft, og vi tror på, at det kan betale sig at udvide. Vi vil gerne investere i byen, så vi kan belønne vores gode og loyale kunder”, lød det fra Carsten Hadsbjerg.