Netto træffer kæmpe beslutning: Derfor trækker vi os

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu bliver der sat ord på, hvad der ligger til grund for den store beslutning.

Lige nu læser andre også

For tre uger siden afviste Netto, at de ville droppe partnerskabet med Copenhagen Pride.

Efter at Dansk Industri, Novo Nordisk og Mærsk havde trukket sig, udtalte kædens HR-chef, Christian Dahl, til Børsen, at Netto ikke havde planer om at følge trop:

"Hvad der ligger til grund for DI's beslutning, er et anliggende mellem dem og Priden. For eget vedkommende har vi ingen planer om at ændre på vores partnerskab og ser nu fremad sammen med Priden," skrev han til mediet.

Nu har piben dog fået en lidt anden lyd.

Netto har nu truffet en beslutning om at afslutte sit partnerskab med Copenhagen Pride.

Sådan skriver B.T.

Kommunikationsdirektør i Salling Group, Henrik Vinther Olesen, forklarer, at beslutningen er truffet efter grundige overvejelser:

"For Netto er retten til at være den, man er, og elske dem, man vil, central. Derfor har vi i en årrække været partner med Priden, men efter grundige overvejelser har vi for i år valgt ikke at være det. Det har vi, fordi vi desværre ikke er betryggede i, at der vil være den fornødne ro omkring Priden og den fælles sag," skriver han i en mail.

Kommunikationsdirektøren understreger yderligere, at partnerskabet vil blive vurderet igen næste år, og at de i stedet vil fokusere på andre måder at støtte arbejdet for menneskerettighederne.

Netto har været en betydningsfuld partner for Copenhagen Pride og har gennem årene støttet kampen for lige rettigheder.

Diskussionen om sikkerhed og ro omkring Pride-arrangementerne er blevet mere fremtrædende, og mange virksomheder vurderer deres engagement nøje.

Copenhagen Pride har ikke kommenteret beslutningen endnu.

Anbefalet til dig