Du har nok handlet der. Måske endda flere gange om ugen.
Men nu er det officielt: Danskerne har talt – og resten af verden lytter.
Netto og føtex er netop blevet hyldet som to af Danmarks stærkeste brands i en ny international analyse fra Brand Finance.
Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
Den gule kæde med Scottie i front tager intet mindre end andenpladsen, kun overgået af Lego, mens føtex lægger sig solidt ind på en femteplads.
Dermed cementerer begge Salling Group-kæder deres position blandt landets mest elskede og genkendelige navne.
Netto-direktør Braw Bakir jubler over resultatet:
"Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af. Vi har været på det danske marked i 44 år, og der er ikke én dansker, som ikke kender Scottie og Netto, som altid har været kendt for gode priser."
Han peger på kædens transformation som afgørende.
Med omfattende butikskonverteringer og en modernisering af det landsdækkende netværk har Netto givet danskerne en ny slags discount – og de har kvitteret med tillid og loyalitet.
Hos føtex er stemningen også høj.
Direktør Morten Møberg kalder placeringen for en vigtig blåstempling:
"Vi glæder os over, at føtex-brandet fortsat er stærkt, og at det anerkendes, men det kan ikke stå alene, for kernen i føtex er høj service og kvalitet."
Begge topplaceringer viser, at supermarkedet som fænomen ikke er stagneret – tværtimod.
Forbrugerne vil stadig have kvalitet og tryghed, og det har de fundet i Netto og føtex.