Mandag formiddag stod mange af Nordeas kunder over for en frustrerende opdagelse: Net- og mobilbanken var utilgængelig.
Både i Danmark, Sverige og Norge kæmper banken med tekniske problemer, der gør det umuligt for kunderne at logge på og tjekke deres konti. Det skriver Presse-fotos.dk
Storbank ramt af fejl – kunderne er frustrerede
Nordeas kunder har i løbet af formiddagen meldt om problemer med både netbanken og mobilappen.
Flere har forsøgt at logge ind via computeren, men heller ikke her har der været adgang. Banken bekræfter selv nedbruddet og meddeler, at de arbejder på at finde en løsning.
Kommunikationsrådgiver Frida Daae Hessen fra Nordeas norske presseafdeling siger til VG:
"Vi arbejder hårdt på at finde ud af, hvad der forårsagede det og rette fejlen."
Problemerne begyndte kl. 10.30, og siden har kunderne ikke kunnet se deres saldo, betale regninger eller foretage overførsler.
Endnu ingen tidshorisont for løsning
Nordea har informeret kunderne om fejlen og vil give besked, når net- og mobilbanken er oppe at køre igen.
Der er dog endnu ikke sat nogen tidshorisont for, hvornår problemet er løst.
Det er ikke første gang, at banken står med denne type udfordringer.
For under en måned siden oplevede kunderne lignende problemer, hvor mange også var udelukket fra deres konti.
Mens Nordea forsøger at løse fejlen, må kunderne væbne sig med tålmodighed – og måske finde alternative løsninger til at betale deres regninger.