Norlys har netop fundet den nye erhvervsdirektør til sin digitale forretning.
Det bliver Thomas Asmund-Hjorth, der kommer fra en stilling som direktør for Jyllands-Posten/Finans, der fra midten af januar skal sætte retningen for den fremadrettede udvikling af erhvervsforretningen.
- Thomas har spillet en afgørende rolle i digitaliseringen af en traditionel bladbranche og har stor erfaring med digital transformation. Det er kompetencer, som i særlig grad skal bruges til at gøre det enklere og mere attraktivt at være erhvervskunde hos Norlys, siger Sune Nabe Frederiksen, direktør for Norlys’ digitale forretning, i en pressemeddelelse.
Før tiden hos Jyllands-Posten har Thomas Asmund-Hjorth omfattende erfaring fra telebranchen, hvor han både har været hos TDC og det tidligere Stofa/SE.
Kunder skal kunne mere selv
Den nye erhvervsdirektør tiltræder netop, som Norlys har taget hul på en ny strategiperiode, hvor fokus i særlig grad vil være på digitalisering.
Det betyder blandt andet, at der skal skabes en platform, der indbyder til endnu mere selvbetjening, og samtidig skaber mere attraktive løsninger til kunderne.
- Norlys har et oplagt potentiale for at vokse på erhvervsmarkedet, og ét af værktøjerne er en øget digitalisering af kunderejsen, som skal gøre det nemmere at være erhvervskunde i Norlys. Det kræver nye kompetencer og mere eksekveringskraft i organisationen, og det jeg ser frem til at bidrage til, siger Thomas Asmund-Hjorth.
Thomas Asmund-Hjorth starter som erhvervsdirektør i Norlys’ digitale forretning pr. 15. januar.
Blå bog
2019-2023: Direktør for Jyllands-Posten/Finans
2015-2019: Erhvervsdirektør i Stofa
2014-2015: Kommerciel direktør i JS World Media
2011-2014: Direktør i TDC Erhverv
2001-2011: Salgsdirektør i TDC Privat fra 2008 - før det blandt andet også markedschef og salgschef.
Bestyrelsesmedlem i SoftControl A/S og en del af iværksætterinkubatoren ANYHOW’s advisory board.
Cand. Merc. i Strategi & Ledelse fra Aarhus Universitet.
49 år og bor i Aarhus med sin hustru og to børn.