NORMAL deler ud af hemmelighederne: Har især fokus på én ting

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
NORMAL buldrer afsted.

Lige nu læser andre også

Den danske detailkæde, Normal, har siden åbningen af sin første butik i Silkeborg i 2013 ekspanderet kraftigt over hele Danmark.

Selvom kæden allerede er til stede på 145 lokationer i Danmark, så udtaler Christa Nesheim, der er Expansion manager hos kæden, udtaler i en pressemeddelelse, at Normal fortsat ser vækstpotentiale, især i Storkøbenhavn.

Sådan skriver DetailWatch.

Når Normal er på jagt efter et nyt sted, er der især én ting, der er vigtig; nemlig beliggenheden.

”For os handler det lige så meget om, at der er et godt by- og detailliv og en god lokal opbakning. Vi har i flere mindre byer bevist, at der er plads til os, når vi er placeret det helt rigtige sted med mange besøgende, centralt i bymidten," lyder det fra Christa Nesheim.

Normals butikker er kendt for deres labyrint-lignende layout, hvilket kræver specifikke bygningskrav. Lejemålene skal have et areal på mindst 320 kvadratmeter samt faciliteter som lager og personalerum.

Desuden skal der være gode parkeringsmuligheder og passende omgivelser.

Christa Nesheim understreger, at selvom kæden har haft stor succes i Danmark, vurderes det nøje, hvor nye butikker skal placeres, og hvor der er nået en mæthedsgrænse.

Ejendomsmægleren EDC Erhverv Poul Erik Bech har spillet en central rolle i Normals ekspansion. Martin Brasholt Mikkelsen fra ejendomsmæglerens afdeling i Nordjylland kommenterer:

"I takt med deres succes og ekspansion bliver flere og flere byer interessante for dem, og ikke mindst de rigtige placeringer i disse byer er vigtigt for dem," siger han.

Normal-kædens succes og fortsatte vækst i Danmark er et bevis på en vellykket strategi, der kombinerer nøje udvalgte placeringer med en forståelse for lokale markedsforhold.

Anbefalet til dig