At flyrejser ofte er en dyr fornøjelse, er de fleste bekendt med.
Mange flyselskaber tilbyder dog bonusprogrammer, som gør det attraktivt for kunder at være loyale og samle point, der kan bruges til rabatter eller fordele.
En ny version af et sådant system har det norske flyselskab Norwegian netop lanceret.
Det skriver Flysmart24.
Sammen med hotelkoncernen Strawberry introducerer Norwegian et nyt fælles loyalitetsprogram, hvor point fremover optjenes i valutaen Spenn.
Med Spenn bliver det muligt at optjene og bruge point på både flyrejser og hotelophold, og ambitionen er, at endnu flere samarbejdspartnere vil blive tilføjet senere.
Ifølge Norwegian vil systemet gøre det lettere at optjene og anvende point på tværs af loyalitetsprogrammer. "De, der kvalificerer sig til Norwegian Reward-fordele, vil også fortsætte med at beholde disse," understreger selskabet i en meddelelse.
Kunder vil optjene 1 Spenn for hver 10 norske kroner brugt på lavprisbilletter, mens Lowfare+ og Flex-billetter giver henholdsvis 2 og 5 Spenn. Optjente Spenn kan bruges på samme måde som de tidligere cashpoints, og der er ingen minimumsbeløb, når pointene indløses til køb af flybilletter.
Norwegian understreger, at allerede optjente cashpoints forbliver gyldige og fortsat kan bruges som hidtil.
For eksisterende medlemmer af Norwegian Reward og Strawberry bliver det muligt at forbinde deres konti i en ny Spenn-app, som gør det nemt at administrere pointene.
Den nye app forventes at være tilgængelig for i alt syv millioner medlemmer på tværs af de to selskaber.