Nu bliver det billigere: SuperBrugsen og Kvickly sænker priserne

Af: Ida Hansson

|

17/08/2023

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Coop lancerer nu prisprogrammet ”Discountmatch”.

Lige nu læser andre også

Det skal være billigere at handle dagligvarer, og derfor sænker Coop nu priserne på en række hverdagsvarer i SuperBrugsen og Kvickly. Med prisprogrammet ”Discountmatch” bliver 500 varer hver uge matchet op mod Netto, Rema 1000 og 365discount.

Hvis prisen er lavere i en af de tre discountkæder, bliver prisen også rettet ned i SuperBrugsen og Kvickly. Det oplyser Coop i en pressemeddelelse.

Udover at gavne kunderne nu og her er ”Discountmatch” også et kraftigt signal til markedet om, at priserne på fødevarer generelt skal ned, fortæller koncerndirektør i Coop, Allan Kristoffersen, der også er kædedirektør for SuperBrugsen og Kvickly.

”Ved at fastlåse prisen på 500 af vores egne varemærker til discountmarkedet vil vi sende et signal til alle vores leverandører om, at priserne generelt skal ned. Inflationen er ved at aftage, og udgifterne til at producere varerne bør også være faldende, og det skal man kunne mærke som forbruger,” siger Allan Kristoffersen og fortsætter:

”Vi ser stadig høje priser hos leverandørerne, og i den situation er vi nødt til at stille os på forbrugernes side. Med dette initiativ tilbyder vi kunderne et prisbilligt alternativ, som forbrugerne kan vælge og samtidig sende et signal til markedet om, at priserne skal ned nu.”

Discountmatch omfatter et bredt udvalg af varer på tværs af hele sortimentet i SuperBrugsen og Kvickly.

Varerne i Discountmatch udskiftes løbende i forbindelse med sortimentsændringer, udskiftning af leverandører og lignende.

Anbefalet til dig