Den danske elektronik- og hvidevaregigant Power er kendt for sine mange tilbud og sit 60 dages prismatch.
Men udover at være kendt for indholdet i butikken, er de også notorisk kendte for deres offensive sælgerstrategier, som i 2019 resulterede i, at DR programmet kontant lavede en udsendelse om kæden.
I dag er det dog af andre årsager, at spekulationerne er gået i gang vedrørende kæden.
Tidligere på ugen blev odenseanerne vidner til en markant forvandling, da arbejdere begyndte at omdanne Rosengårdcentret centrets grå facade til en dyb, mystisk sort.
Spekulationerne var mange, men centrets ledelse holdt kortene tæt ind til kroppen indtil videre.
Nu har tågen dog lettet hos Rosengårdcentret, der er Danmarks næststørste shoppingmekka.
Det viser sig nemlig, at Power er involveret.
I en nylig udsendt pressemeddelelse har centret endelig løftet sløret for de store planer, der tegner sig bag facadens nye farve.
Det skriver B.T.
Der er tale om en omfattende ombygning, hvor ikke mindre end 100 millioner kroner vil blive investeret i at revitalisere og udvide de kommercielle faciliteter.
Et af de mest iøjnefaldende tiltag i denne ombygning er etableringen af en stor ny Power-butik, der skal brede sig langs hele facaden ved hovedindgangen.
Casper Bach Andersen, direktør for ECE Danmark, som står bag Rosengårdcentret, udtrykker stor optimisme omkring projektet. "Vi tror fuldt og fast på den vedvarende succes med fysiske markedspladser som en hjørnesten i detaillandskabet. Perspektiverne er store for både centret, Odense og Fyn," udtaler han.
Udvikling er ikke kun en facademæssig forandring, men et tegn på øget økonomisk aktivitet og fornyelse, som nu resulterer i en helt ny Power butik.
Med den igangværende forvandling af Rosengårdcentret ser det ud til, at Odense kan forvente en revitalisering af både handelsliv og bymiljø.