Nu får danskerne en ny butik, der banker konkurrenterne på pris – og det gælder dagligvarer, du køber hver uge.
Lige nu læser andre
Hvis du elsker følelsen af at finde en skjult skat blandt hylderne – og samtidig vil spare penge – så er der godt nyt.
Et nyt dagligvarekoncept er netop landet i Danmark og gør op med alt, du kender fra de klassiske supermarkeder.
Her handler det ikke om frisk kød eller mælk.
I stedet fyldes hylderne med tørvarer, frostvarer, snacks og dåsemad, som er tæt på udløb, har trykfejl på pakken eller stammer fra overskudsproduktion.
Læs også
Konceptet hedder Kort Dato – og det første bud på butikken åbner nu.
Bag konceptet står købmand Michael Egeberg, der torsdag morgen slår dørene op til den første butik.
“Vores sortiment skifter fra uge til uge. Det, du ser i dag, er måske væk i morgen,” siger han til Avisen Danmark og forklarer, at kunderne må holde sig opdateret via butikkens Facebook-side, hvor der jævnligt postes billeder af nye partier – men meget bliver revet væk, før det når online.
Det første sted, man kan prøve kræfter med det nye koncept, er Odense.
Ifølge Michael Egeberg faldt valget på byen, fordi lokalet havde den rigtige beliggenhed – og fordi han selv er fra Fyn.
Butikken er udviklet af den grænsebaserede kæde Spot Discount, der er kendt for sit rå slogan: ”lave priser og jammerlig service”.
Og målet er klart: Flere butikker skal åbne rundt om i landet i nær fremtid.
Her er det de nysgerrige og prisbevidste, der belønnes.
Men man skal være hurtig – for det bedste rives ned fra hylderne på rekordtid.