Nyt tiltag fra Lidl: Sparer op mod 76 %

20/4/22 05:06

Ida Hansson

Nu kommer der et nyt tiltag fra Lidl.

Lidl introducerer en ny emballage til deres refill opvaske- og skyllemiddel i fast sortiment, og her er kunderne sikret den samme kvalitet men med mindre mængde plastik i emballagen. Det oplyser Lidl Danmark i en pressemeddelelse.

Emballagen har fået navnet Nature Packs og bærer Lidl-logoet ”ansvarligt emballeret”, så kunderne med det samme kan se, at produktemballagen er reduceret og optimeret i forhold til tilsvarende produkter i Lidls sortiment. Med Nature Packs-emballagen giver dagligvarekæden sine kunder mulighed for at spare op til 76 % plastik, når de handler opvaske- og skyllemiddel.

På grund af den praktiske stand-up-pose kan emballagen bruges som alternativ til en flaske. Dette tiltag er et skridt på vejen mod at spare miljøet for for meget unødvendig plastik, og det glæder Plastic Changer og adm. direktør i Plastic Change, Louise Lerche-Gredal, sig naturligvis over.

”Plastforurening og vores stigende plastikforbrug udgør en stor udfordring mod klimaet, miljøet og verdenshavene. Derfor er vi rigtig glade for, at Lidl konstant arbejder på at reducere deres plastikforbrug. Med den nye emballage giver de kunderne mulighed for at vælge en løsning med mindre plastik, og på den måde kan kunderne være med til at knække kurven for plastikproduktionen.”

100 % af Lidls plastemballage skal bestå af maksimalt genanvendeligt materiale i 2025

Optimeringen af Lidls emballage til egen skylle- og opvaskemiddel er en del af dagligvarekoncernens REset Plastikstrategi, hvor målet er, at 100 % af plastemballagen består af maksimal genanvendeligt materiale inden 2025 og bestå af minimum 20 % mindre plastik.

Lidls skylle- og opvaskemiddel med den nye Nature Packs-emballage er en del af det faste sortiment og er på hylderne i samtlige af dagligvarekædens 138 butikker.

Lidls REset Plastik-strategi

  • Inden 2025 skal det overordnede forbrug af plastikemballage skæres ned minimum med 20 % på Lidls egne mærker i fast sortiment.
  • Vores mål er, at 100 % af vores plastemballage består af maksimal genanvendelige materiale inden 2025.
  • I 2025 skal Lidl Danmarks plastemballage i gennemsnit indeholde mindst 30 % genanvendt materiale.