De seneste rygter tyder på, at streaminggiganten muligvis slet ikke viser annoncer for noget af dets indhold.
Netflix arbejder på et nyt billigere abonnement understøttet af annoncer i et forsøg på, at forhindre brugere i at afmelde tjenesten.
Næsten en million besluttede at annullere deres abonnement for nylig, da folk er tvunget til at spare penge på grund af leveomkostningskrisen.
Netflix har endnu ikke afsløret, hvor meget den nye plan kommer til at koste.
Men eksperter har fortalt The Sun, at de tror, det kan være så lidt som 7,99 dollars (knap 60 danske kroner, red.)
Nu hævder en rapport fra Bloomberg, at annoncerne muligvis ikke vises hele tiden.
Tilsyneladende kunne Netflix beslutte ikke at vise nogen annoncer for originale film, når de først frigives, og nogle børneprogrammer.
Nogle filmproducenter tillader muligvis slet ikke Netflix, at vise annoncer under deres ting, så chefer forsøger stadig at uddybe, hvordan det nye abonnement vil fungere.
Det kan være et godt omkostningsbesparende trick for alle, der ønsker at skære i deres udgifter.
Selvom enhver, der overvejer det, er blevet advaret, kan der være en anden stor forskel i forhold til de nuværende tre abonnementsmuligheder.
Netflix kunne også fjerne muligheden for at downloade shows offline på din smartphone eller tablet.
Det hele kommer i kølvandet på, at Netflix desperat forsøger at vende sin formue, efter at Disney+ stjal sin krone som streamer med flest abonnenter.
En idé, som firmaet overvejer, er en stramning af adgangskoder, der deles med folk uden for din husstand.
Kontohavere kan blive bedt om, at betale ekstra, hvis de bliver opdaget i at dele koder.
Indtil videre testes det kun i fem lande, herunder Argentina, El Salvador, Guatemala, Honduras og Den Dominikanske Republik.