Oplever store problemer med MobilePay: Fraråder helt at bruge den

Af: Lucas Andreas

|

12/03/2024

Foto: Privat
Foto: Privat
Kæden har store problemer med betalingsløsningen.

Mest læste i dag

MobilePays seneste opdatering, der blev implementeret tidligt tirsdag morgen, har trukket store overskrifter landet over. Det har den blandt andet grundet reintroduktionen til det populære Weshare koncept, som nu vil være en integreret del af appen.

Nu tiltrækker MobilePay igen opmærksomhed, men denne gang er det ikke af positive årsager.

MobilePay har nemlig skabt betalingsudfordringer for kunder hos 7-Eleven i hele Danmark. Ifølge Jyllands-Posten har opdateringen medført, at flere betalinger ikke blev gennemført som forventet.

Annette Juhler Kjær, der er ansvarlig for kommunikation og eksterne relationer hos 7-Eleven, har bekræftet, at kæden står over for tekniske problemer forbundet med MobilePays overgang til en ny platform og app. "Vi arbejder på højtryk for at løse udfordringen og forventer, at situationen er løst senere i dag," udtaler hun til Jyllands-Posten.

I mellemtiden anbefales det, at kunderne betaler med kort eller kontanter.

Dette tekniske problem rammer i en periode, hvor den populære betalingsapp MobilePay gennemgår en omfattende relancering. Den tidligere version af appen fungerer ikke længere efter denne opdatering, hvilket nødvendiggør, at brugerne skal opdatere appen for at få den nye version og at kunne fortsætte med at benytte tjenesten.

Opdateringen er en del af en større strategi, hvor MobilePay integreres i en fælles nordisk løsning sammen med Norge og Finland. Målet er at harmonisere udseendet og funktionaliteten på tværs af de tre lande, hvor Danmark udgør det sidste led i denne proces.

Forventningen er, at kunder i Danmark, Norge og Finland vil opleve fordele ved at være på samme platform. Denne integration sigter mod at forbedre brugeroplevelsen og gøre det nemmere for kunderne at navigere i appen, uanset hvilket af de tre lande de befinder sig i. Indtil videre har overgangen dog været udfordrende for nogle brugere, særligt i forbindelse med daglige transaktioner som dem, der foretages i 7-Elevens butikker landet over.

Anbefalet til dig