Den kinesiske shopping app Temu har taget både internettet og forbrugere med storm.
Deres ultra-billige produkter er populære blandt mange, men kritikken af handelsplatformen har også været stor.
Nu kommer kritikken sågar også indefra.
Kritikken mod ejerne af handelsplatformen Temu, PDD Holdings, er nemlig blusset op i Kina, hvor flere forhandlere har protesteret mod platformens håndtering af forbrugerklager.
Det skriver E24.
Hos Temu fungerer det nemlig således, at når en forbruger klager over det produkt, de har købt til et uhørt lavt beløb, går kritikken direkte videre til den forhandler, der sælger produktet gennem Temu.
Forhandlerne, der allerede presses til at sælge deres varer til meget lave priser, udsættes for bøder, der kan være op til fem gange varens værdi, hvis kunder klager over produkterne.
Forhandlerne har ingen mulighed for at klage over bøderne til markedspladsen, og må derfor betale den.
Det var netop det straffesystem, der lå bag en nylig protest fra ifølge kilder flere hundrede forhandlere foran et Temu-kontor i Guangzhou.
Temu har i en erklæring bekræftet, at utilfredsheden blandt forhandlerne primært handler om håndteringen af kundesager.
Virksomheden oplyser, at kun "et dusin sælgere" deltog i protesterne, og at de fleste af dem var tøjproducenter, der også sælger på platformen Shein.
Temu påpeger, at de arbejder aktivt med forhandlerne for at finde en løsning på den aktuelle tvist, som ifølge selskabet drejer sig om flere millioner yuan.
Temu, der blev lanceret i USA i 2022 og har udvidet til Europa sidste år, er søsterplatform til den kinesiske e-handelsgigant Pinduoduo. Begge platforme fungerer som markedspladser, der forbinder forbrugere med forskellige leverandører.
Temus succes er i høj grad blevet tilskrevet deres evne til at eliminere mellemled, hvilket gør det muligt at tilbyde ekstremt lave priser.