Borgerne i Hinnerup bliver torsdag de første forsøgspersoner i nyt butikskæde-satsning - og de lokale bør kraftigt overveje at rive et par timer ud af kalenderen, da der er gode penge at spare.
Butikken bliver nemlig flagskibet for den nye Coop-kæde, der i de kommende år skal samle Kvickly. SuperBrugsen og en række Irma-butikker i én sammensmeltning af kvalitetsvarer til lave priser.
Og det bliver noget at et førstehåndsindtryk den nye kæde gør sig.
Kvickly og SuperBrugsen kører i forvejen discountmatch på 500 dagligvarer, men det tal bliver nu fordoblet i den nye Coop-kæde.
Dermed går Coop i direkte priskrig med Netto, 365 Discount og Rema 1000, der indtil nu har kunne bryste sig af discountpriser blandt de mange dagligvareudbydere.
- Det er det, kunderne gerne vil have. Det er de her varer, kunderne køber flest af. Og derfor skal vi være på plads på prisen (...) Vi tror på, at hvis vi kombinerer det her discountmatch med spændende oplevelser og høj kvalitet, så har vi en rigtig god chance for succes, fortæller Allan Kristoffersen, koncernedirektør og kædedirektør for Coop-kæden til B.T.
Ét af koncepterne som den nye butikskæde vil have som drivkraft på det stærke marked, er netop lave priser. Der befinder sig på nuværende 3-4.000 varenumre, og Coop-kæden har valgt at prismatche 1.000 af dem.
- Vi kommer til at prøve nogle vilde og anderledes ting af. Kunderne må selv komme og se, hvad vi har. Jeg vil ikke sige for meget, men jeg kan love, at vi er klar, lyder det fra en begejstret Kristoffersen.
Butikken i Hinnerup bliver den første af mange butikker danskerne kan se frem til åbner dørene op rundt omkring i landet. Og allerede næste fredag åbner butik nummer to, der er placeret i Codanhus i København.