Podimo opkøber konkurrent

Af: Kasper Rud

|

03/10/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Podimo indtager en større del af markedet.

Lige nu læser andre også

Podimo styrker sin position på podcast-markedet med strategisk opkøb

Den danske podcasttjeneste Podimo fortsætter sin ekspansion med et nyt opkøb, der markerer et vigtigt skridt i deres strategi for at dominere det danske podcast-landskab.

Podimo har købt konkurrenten Podads, hvilket ikke blot styrker deres markedsposition, men også åbner nye muligheder for at tiltrække større annoncører til mediet.

Det skriver Ekstra Bladet.

Ifølge Podimos medstifter og CEO, Morten Strunge, er opkøbet en nøglefaktor i virksomhedens planer om at revolutionere podcastannoncering i Danmark. "Med opkøbet af Podads kan vi i samarbejde øge effektiviteten af podcast annoncering i Danmark og tiltrække flere og større annoncører til mediet," udtaler Strunge i en pressemeddelelse.

Anne-Kathrine Pommergaard, stifter og CEO af Podads, er også begejstret for fusionen. Hun ser det som en mulighed for at udvikle en endnu stærkere platform for annoncører: "Jeg er utrolig glad for, at vi bliver en del af Podimo og ser frem til samarbejdet. Sammen kan vi skabe en unik platform og levere endnu mere kvalitetsindhold til de danske annoncører," siger Pommergaard.

Opkøbet er et naturligt skridt for Podimo, som siden grundlæggelsen i 2019 har tiltrukket nogle af Danmarks mest populære podcasts, herunder 'Mads og A-holdet', '112 for knuste hjerter' og 'Her går det godt'. Med mere end 250.000 abonnenter har Podimo etableret sig som en markant spiller med sit reklamefrie indhold og premium-abonnementer.

Med fusionen mellem Podimo og Podads vil platformen nu kunne tilbyde både abonnementsbaserede og reklamefinansierede podcasts. Dette træk sikrer Podimos fortsatte vækst og øger samtidig potentialet for at tiltrække større annoncører til podcastmediet, som står midt i en hastig udvikling i Danmark.

Anbefalet til dig