Populært produkt blev solgt i Netto og Normal: Nu kæmper firma for overlevelse

13/02/2024

Mie M.B

Foto: Shutterstock
Trods investering fra Løvens Hule kæmper firmaet nu for videre overlevelse

Mest læste i dag

Den fynske virksomhed Cool Creative Company, kendt for deres Havafiesta iskaffe, står over for økonomiske udfordringer, men kæmper for at vende skuden. Virksomheden, som opnåede opmærksomhed og investering gennem TV-programmet "Løvens Hule", er nu under rekonstruktion for at sikre sin overlevelse. Advokat Jacob Schjern Andersen er udpeget af ejerkredsen til at lede denne proces, med håb om at redde virksomheden fra de finansielle problemer, der har plaget den. Det skriver Fyens Stiftstidende.

Stifter og medejer, Steffen Kastbjerg Clausen, udtrykker optimisme trods situationen og fremhæver det gode forhold til virksomhedens kreditorer samt positive fremtidsudsigter gennem kontrakter. "Der er nogle småting, der juridisk har gjort, at vi blev nødt til at gøre det her for ikke at få revet tæppet væk under os," forklarer Clausen om årsagerne til rekonstruktionen.

Udfordringerne startede, da Cool Creative Company oplevede en produktionsfejl, der resulterede i skimmel i et parti af 100.000 iskaffe-flasker. Denne fejl kostede virksomheden cirka 1,6 millioner kroner og var en væsentlig faktor bag årets underskud på 2,6 millioner kroner. Fejlen blev opdaget i flasker produceret på et eksternt tapperi, hvor mellem en promille og en procent af flaskerne blev påvirket.

I oktober trak investor Jacob Risgaard sig ud af virksomheden, som nu har indgået en aftale med den sjællandske fødevarekoncern The Whole Company. Aftalen indebærer, at The Whole Company overtager produktion, markedsføring og salg af iskaffen i Norden, imod at Cool Creative Company modtager 10 procent af salget.

På trods af de aktuelle udfordringer forbliver ejerkredsen optimistisk og arbejder ihærdigt på at sikre, at Cool Creative Company og deres populære iskaffe fortsat vil være tilgængelige for forbrugerne.

Anbefalet til dig