Populært produkt har sat salgsrekord i Meny: Du taber kæben, når du hører hvordan

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Produktet er blevet markedsført på en ganske yderst speciel måde.

Lige nu læser andre også

Mikrobryggerier fylder godt på øl-hylderne i MENY. Senest har en helt særlig øl sat salgsrekorder efter anderledes markedsføring. 

Sammen med TO ØL blev IPA’en Hverdagens Helte introduceret i april. Senere på foråret kom Rock Brew Maibock Øko i samarbejde med Svaneke Bryghus.

Det skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.

I august kommer en øl på markedet i samarbejde med AleFarm og til efteråret endnu en øl med TO ØL. Også bryghuset Anarkist er med i samarbejdet om specialøl.

En særlig opmærksomhed har en helt femte øl imidlertid fået. Lyttere af podcasten “Undskyld vi roder” har særligt bemærket øllen Blomstervand, der er en IPA produceret i samarbejde med AleFarm.

“Undskyld vi roder” har 200.000 ugentlige lyttere. I det fiktive univers er skabt en MENY, og i samarbejde med det ligeledes fiktive Skuldborg Bryghus er IPA’en “Blomstervand” blevet til.

Øllen bliver debatteret, omtalt og drukket i podcasten, og lytterne kan smage med.

De kan nemlig købe øllen i MENY over hele landet, og det har de og andre gjort i så stor stil, at den har slået næsten alle rekorder for salg i specialøl i MENY.

Øllen blev udsolgt og en ny produktion er sat i gang sammen med AleFarm. 

“Folket kræver, at vi brygger mere af øllen, så det gør vi. Det har været en overvældende succes. Lytterne af podcasten har generelt en profil, der passer rigtigt godt til vores målgruppe. Det har været et stærkt match, så denne indsats er vi lykkedes ret godt med,” siger Carsten Kure, marketingchef i MENY.  

Alle MENY-butikker har i dag en udpeget Ølmester og en håndfuld af disse ølmestre har også en plads i MENY’s øllaug, der sammen med bryggerierne kigger på markedets tendenser og finder behovet for nye øl.  

Anbefalet til dig