PostNord begik absurd brøler - men det er deres svar, der vækker opsigt

Nyheder
Genrefoto: YouTube
Genrefoto: YouTube
PostNord har igen begået en kæmpe brøler.

Lige nu læser andre også

I Hobro bor Esben Højer, der for nylig blev fanget i en bizar situation, da PostNord havde begået en logistisk fejl.

Esben, som købte en vare fra Magasins webshop, blev bedt om at hente sin pakke i Sæby, over 100 kilometer væk. Denne fejl er blot en i en serie af lignende klager mod PostNord, der er blevet bragt frem af frustrerede kunder.

Det skriver B.T.

Esben havde oprindeligt anmodet om levering til en Spar-butik blot 400 meter fra sit hjem, men så let skulle det ikke være:

“Jeg havde bedt om levering i Spar, der ligger 400 meter fra mit hjem, men at den ender i Sæby, er jo helt åndssvagt”, udtaler en frustreret Esben Højer.

Hvis han valgte at afhente pakken, ville det betyde en tur på omkring 210 kilometer retur. Til sammenligning, hvis Højer havde handlet i Magasins fysiske butik i Aalborg, ville turen have været halvt så lang.

Da Højer kontaktede PostNord, blev han informeret om, at en fejl var sket, men at de ikke kunne omlede pakken til Hobro på grund af travlhed i forbindelse med julen:

“Da vi har meget travlt og håndterer rigtig mange pakker i forbindelse med juletravlhed, har vi desværre ikke mulighed for at flytte din pakke”, lød svaret fra PostNord.

Claus Rosenville fra Nykøbing Sjælland oplevede en lignende situation og modtog en identisk besked fra en PostNord-medarbejder. 

Denne form for standardiseret svar understreger en større udfordring i PostNords håndtering af kundeservice.

Som en løsning har Esben anmodet Magasin om at få pakken leveret tilbage for så at sende den igen, men det er uklart, hvem der skal betale for den nye forsendelse og hvornår pakken ankommer.

PostNord har anerkendt fejlen, som de beskriver som 'en manuel sorteringsfejl', og beklager den dårlige oplevelse.

Anbefalet til dig