Hver dag får et hav af danskere leveret pakker til døren.
PostNord står for mange af disse leveringer, men i virkeligheden kunne de godt tænke sig at stå for endnu flere, end de allerede gør.
Fragtfirmaet, som er ejet af både den danske og svenske stat, har nu tænkt sig at introducere en ny strategi for at blive danskernes foretrukne valg, når det kommer til levering af pakker.
Det skriver Ekstra Bladet via Børsen.
Derfor er der også blevet truffet store beslutninger hos PostNord.
De har nemlig valgt at vinke farvel til fire ud af ti direktører, og det er blot ét led i en større plan, der omfatter væsentlige organisatoriske ændringer for de omkring 6000 ansatte.
Sådan lød det fra virksomhedens administrerende direktør, Kim Pedersen, ifølge Børsen.
Kim Pedersen, der tidligere har haft ledende roller hos A.P. Møller - Mærsk, startede som topchef hos PostNord den 1. december og er allerede i fuld gang med at sætte sit præg på virksomheden.
"Vi kan ikke spare os til fremgang, så det her er en vækststrategi. Vi skal tage en andel af den vækst, som e-handlen har skabt på pakkemarkedet. Det har vi historisk ikke gjort", udtaler han til Børsen.
PostNord har stået over for flere, store udfordringer i de seneste år, hvor de også har haft svært ved at lave sorte tal på bundlinjen. Sidste år alene oplevede virksomheden et underskud på 108 millioner kroner i Danmark.
De store ændringer kommer i kølvandet på, at man altså har valgt at gå i en helt anden retning hos PostNord.
Med den nye strategi og omstruktureringen håber PostNord på at vende skuden og igen blive en profitabel virksomhed.