I weekenden besluttede den franske dagligvaregigant Carrefour at sætte skilte ved alle varer, der var blevet mindre i størrelse, men ikke i pris.
Og netop dette initiativ har Coop holdt øje med, da de er ved at være trætte af, at leverandørerne ikke sætter priserne ned på varer i takt med den faldende inflation,
Jeff Salter, der er kommerciel direktør i Coop, kan i den forbindelse bekræfte over for Finans, at man 'ikke er afvisende overfor en eller anden version' af franskmændenes initiativ.
Og selv om, han mener, at Carrefour-versionen er for barsk, så fastslår han, at noget skal ske.
Coop vil nu forhandle med leverandørerne, men Salter er skuffet over, at de ikke af sig selv har henvendt sig til dagligvarekæden med besked om prisnedsættelser i forbindelse med faldet i inflationen.
"Jeg vil ikke fremskrive, at vi kommer til at fjerne produkter fra hylderne eller sætte skilte op, for det ved jeg ikke endnu. Vi vil først se resultaterne af forhandlingerne," siger Jeff Salter til Finans.
Og kritikken står han ikke alene med.
For nylig har også Allan Kristoffersen, der er koncerndirektør i Coop, være ude at kritisere status quo.
"Priserne falder ikke nok generelt i Danmark. Priserne er steget rigtig meget det seneste års tid, og vi skal simpelthen have priserne længere ned. Heldigvis har flere af vores konkurrenter samme holdning, kan vi se," sagde han ifølge B.T., og fortsatte:
"Og det her er også et klart signal til vores leverandører om, at de priser skal ned."
Jeff Salter kan videre bekræfte, at flere af Coops leverandører har meldt sig klar til en konstruktiv forhandling om priser.
Han oplyser, at der lige nu afholdes møder med kædens leverandører, og at forhandlingerne om varernes priser forventes afsluttet omkring midten af oktober måned.