Profil Optik-ledelsen skulle muligvis lige pudse brillerne, efter hvad de kunne læse.
Kunderne har nemlig nomineret optikerkæden som en af tre retailkæder til Medarbejderprisen 2024.
Prisen gives til virksomheder, der formår at skabe en værdifuld kultur med dedikerede og dygtige medarbejdere, som gør en ekstra indsats for at skabe et rum og miljø, hvor kunderne føler sig set, hørt og forstået.
Den landsdækkende optikerkæde Profil Optik er blandt de nominerede til Retail Institutes Medarbejderpris 2024. Prisen gives til virksomheder, der udmærker sig ved at have medarbejdere, som er særligt dygtige, hjælpsomme og venlige over for kunderne.
”Vi er utroligt stolte af at være nomineret til netop Medarbejderprisen, for vi sætter en stor ære i at yde en god service og tilbyde vores kunder professionel rådgivning om øjensundhed. Syn og øjensundhed er utroligt vigtigt, og derfor er det fantastisk at se, at kunderne husker og værdsætter vores dygtige og kompetente personale. Samtidig er det udtryk for, at vores målrettede arbejde med løbende at uddanne vores medarbejdere, så de altid er opdaterede med den nyeste viden, betaler sig," fortæller Tina Høyer Gaardsholt, adm. direktør for Profil Optik i en pressemeddelelse.
Et skulderklap fra kunderne
Medarbejderprisen er en anerkendelse fra kunderne, da den nomineres og kåres på baggrund af en stor forbrugerundersøgelse. Undersøgelsen er gennemført blandt 3.300 kunder, der har besøgt en af i alt 163 kæder inden for de seneste 3 måneder. I undersøgelsen spørges der ind til kundernes holdninger på en række områder, herunder deres oplevelse af virksomhedernes medarbejdere.
Vinderen af prisen kåres til den årlige Refresh Retail Konference, der afholdes af Retail Institute Scandinavia den 14. marts.