Rema 1000 er kundernes favorit: Skidt nyt for Netto og 365discount

Af: Lucas Andreas

|

16/10/2024

Nyheder
Foto: Google Street View
Foto: Google Street View
Rema 1000 vinder prisen for niende gang i træk.

Lige nu læser andre også

Det gælder for de fleste danskere, at supermarkedet er et sted, man bruger en god mængde tid hver uge.

Derfor har mange også en 'favoritkæde', når det kommer til at skulle handle ugens fornødenheder ind.

Kæderne kæmper hver dag for at højne kundetilfredsheden, men det står klart, at nogle lykkes bedre med det end andre.

En ny undersøgelse fra Loyalty Group har sat spotlight på kundetilfredsheden, og her er det igen norske Rema 1000 der løber med titlen som kæden med den højeste kundetilfredshed.

Det skriver B.T.

Med en score på 69 indeks point er discountkæden placeret som nummer et for niende år i træk, hvilket blot cementerer dens popularitet blandt kunderne.

Pressechef Jonas Schrøder udtrykker stor glæde over resultatet og takker kunderne for deres støtte. "Det er vi faktisk super stolte over. Det er en måling, hvor kunderne fortæller om, hvordan de ser på deres dagligvarer," siger han.

Kædens succes tilskrives især dens fokus på kundetilfredshed og konkurrencedygtige priser.

På listens anden- og tredjeplads følger Meny og Lidl, mens der på en delt sidsteplads ligger en trio bestående af Netto, 365discount og Føtex.

Loyalty Group vil følge udviklingen tæt og vurdere, om den grønne strategi kan påvirke kundernes opfattelse i fremtiden. Det bliver spændende at se, om Rema 1000 kan fastholde sin førerposition i næste års måling, når ændringerne begynder at gøre sig gældende i kundernes valg.

Rema 1000 har været omtalt en del på det sidste.

Det hele startede med, at den norske supermarkedskæde reducerede mængden af oksekød i deres mindste pakker med op til 20 procent.

"Det vil koste os, men det er nødvendigt. For hvis vi ikke gør noget, så koster det endnu mere på den lange bane. Oksekød er i toppen, når der peges på mest klimabelastende produkter, og mange danskere vil gerne spise lidt mindre kød for at give deres bidrag til omstillingen", udtalte kategorichef i Rema 1000, Jonas Garly Sørensen, ifølge en pressemeddelelse og fortsatte:

"Med de reducerede mængder får kunderne mulighed for netop det, og de står ikke tilbage med mere kød, end de reelt har brug for. Det er også vigtigt i forhold til at undgå madspild, og når prisen reduceres tilsvarende, giver det mening hele vejen rundt - og så håber vi, kunderne i stedet køber lidt flere grøntsager."

Det nye tiltag fik flere kunder op i det røde felt, og flere skrev endda i et kommentarspor på Facebook, at de ville skifte Rema 1000 ud med konkurrenten.

Senere løftede Rema 1000 så sløret for, at en pakke 'Kød og grønt - hakket oksekød' på 400 gram fra nu af indeholder 35 procent grønt.

Der plejede at være 25 procent grønt i pakkerne, men det tal er nu sat op - og så er mængden af oksekød reduceret.

Anbefalet til dig