Hvis du er en af dem, der har undret sig over, hvorfor Rema 1000 aldrig har flerstykstilbud, så er du kommet til det rette sted.
Det er ikke gået nogen næse forbi, at bæredygtighed og miljøbeskyttelse er to ting, der befinder sig højt på dagsordenen hos de danske dagligvarekæder.
Men for REMA 1000 er det ikke noget nyt.
I over 15 år har discountkæden samarbejdet med foreningen Stop Spild Af Mad for at tackle madspild på flere fronter.
Et af de mest markante skridt, REMA 1000 har taget for at bekæmpe madspild, var at tilbyde varer i passende størrelser, der matcher kundernes behov.
Det skriver Mit Østerbro.
Kæden droppede flerstykstilbud, der tidligere pressede overskydende varer ind i systemet.
”Der er ingen grund til, at forbrugerne skal smide varer ud, som de ikke har brug for,” siger Anders René Jensen og fortsætter:
”I dag sælger vi en lang række varer i mindre størrelser end tidligere. Uanset om kunderne køber 1 eller 5 stykker af varen, er det altid til den samme pris.”
Selvom initiativet blev mødt med skepsis i begyndelsen, blev det en vigtig del af deres forretningsprofil, og forbrugerne begyndte at reagere positivt.
REMA 1000 ser også deres kamp mod madspild som et partnerskab med kunderne.
De forsøger at finde løsninger på udfordringer som madspild, bæredygtighed, sundhed og dyrevelfærd i samarbejde med forbrugerne.
Dette sikrer, at bæredygtighed er en integreret del af hverdagen for alle, der handler i discountkæden.