Smørpakkerne ryger over disken i et tempo, der minder om første dag i januarudsalg.
Hos Rema 1000 kan man netop nu finde 200 gram Lurpak til bare 10 kroner, og det skaber lange køer og hektisk aktivitet i butikker landet over.
Mens de øvrige kæder kæmper for at følge med, fører Rema 1000 an i en prisoffensiv, der har rykket ved hele markedet.
En pakke Kærgården hos en konkurrerende kæde står til 12 kroner - og det er ikke første gang, Rema 1000 vinder det afgørende slag i smørkrigen.
Allerede i december bød kæden ind med en pris helt nede på 8 kroner for samme størrelse Lurpak.
Discountgigantens succes kommer ikke ud af det blå.
I løbet af det seneste år har Rema 1000 åbnet 54 nye butikker i Danmark, hvilket bringer det samlede antal op på 422.
Det skriver B.T.
Det giver dem en massiv fordel i forhandlinger med leverandørerne og åbner op for endnu skarpere priser til kunderne.
"Det er klart, at når Rema 1000 på den måde ekspanderer, øger de også indkøbsstyrken fra leverandørerne af varer, de så kan sælge videre til kunderne til en fordelagtig pris," siger dagligvareekspert Bruno Christensen.
Samtidig har kæden investeret tungt i en tydelig og aggressiv markedsføringsstil.
Sloganet “Meget mere discount” fylder både reklamer og tilbudsaviser, og positioneringen som lavprisleder er ikke til at tage fejl af.
De små prisforskelle mellem kæderne er blevet afgørende - og på det punkt overhaler Rema 1000 sine konkurrenter.