Rema 1000 kom med klar opfordring: Nu svares der hårdt igen

Af: Lucas Andreas

|

15/11/2024

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Producenten mener, at en del af ansvaret ligger hos Rema 1000.

Lige nu læser andre også

De fleste danskeres pengepunge har nok bidt mærke i, at der gennem de seneste år har været en markant stigning i prisen på dagligvarer.

Selvom, at økonomien bliver presset af de stigende priser, ønsker man dog ikke at gå på kompromis med kvaliteten af de dagligvarer, man lægger i kurven.

Torsdag kom Rema 1000's kommunikationschef, Jonas Schrøder, med et opråb til mærkevareproducenterne i håb om at vende prisudvikling - både for kunderne og butikkernes bedste.

I opråbet over for B.T. appellerer Jonas Schrøder direkte til producenterne af de mærkevarer, Rema 1000 sælger i deres butikker.

Ifølge kommunikationschefen er kunderne nu i højere grad begyndt at vælge kædens egne mærker frem for de dyrere, velkendte brands.

Jonas Schrøder opfordrer producenterne af mærkevarer til at genoverveje deres prisniveauer, som mange forbrugere finder uholdbare.

Nu svarer en af de producente, hårdt tilbage.

I et skriftligt svar til B.T. skyder Jan Friislund, country manager i det amerikanske selskab Kellanova, der blandt andet står bag Kellogg's, med skarpt.

Han peger på at supermarkedskæderne bør tage ansvar for at sænke priserne.

"I de danske dagligvarebutikker kan man godt finde Kellogg's Cornflakes til omkring kroner 45 for en pakke, men de er samtidig meget tit på tilbud, da strategien hos de fleste dagligvarekæder i Danmark er at køre high/low prissætning på kendte brands som fx Kellogg’s Cornflakes for at kunne trække kunder ind i butikken," siger han og peger på, at den reele gennemsnitspris for forbrugerne ligger langt lavere end den pris, der ses på hylderne.

Den udlægning ryster kommunikationschefen i Rema 1000 dog på hovedet over.

Jonas Schrøder afviser Kellanovas forslag som urealistisk og hævder, at producenten selv har øget priserne markant over årene.

Anbefalet til dig