Rema 1000 med glædeligt nyt til kunderne: Dette sætter de fokus på i 2024

22/01/2024

Jesper Bengtson

Genrefoto: Google Street View
Nu taler direktøren ud om, hvad Rema 1000 kommer til at have fokus på.

Mest læste i dag

2023 markerede et år med signifikante forandringer på det danske dagligvaremarked, der blev defineret af store butikslukninger og -åbninger samt et øget fokus på kundernes prisbevidsthed.

Henrik Burkal, der er direktør for Rema 1000, reflekterer over dette tumultariske år og ser fremad mod 2024s udfordringer og muligheder.

Det skriver B.T., der har interviewet direktøren.

Henrik Burkal bemærker, at der skete store ting i 2023, og her peger han på Irmas lukning, Aldis exit fra markedet, og Coops omfattende ændring af deres butikskoncepter.

Disse ændringer har haft en stor indvirkning på hele sektoren.

Kundernes adfærd har også ændret sig betydeligt, og de bevæger sig mere mod kædernes egne mærkevarer, som ifølge Rema 1000-direktøren er et tegn på stigende prisbevidsthed.

"Mange af de klassiske mærkevarer er blevet relativt dyre, og de varer, vi putter vores eget navn på, er vi stolte af. Det er gode varer", siger han.

Henrik Burkals forventningerne til 2024 centrerer sig om butiksåbninger på tværs af forskellige kæder, herunder Rema 1000. Han fremhæver yderligere den fortsatte vigtighed af prisbevidsthed blandt forbrugerne og dens potentielle indflydelse på markedet.

Når det kommer til konkurrencen mellem Rema 1000 og Netto, understreger Henrik Burkal, at Rema 1000's fokus primært er på kundetilfredshed frem for markedsandele.

"Vi er simpelthen nødt til at bevare den ydmyghed for at gøre os fortjent til, at kunderne kommer til os. Vi skal sikre, at de kommer, og at de har en god oplevelse, så de kommer igen. Vores fokus er den enkelte kunde, den enkelte butik, det enkelte lokalområde", siger han.

Anbefalet til dig