Rema 1000 satte prisen ned på flere hundrede varer: Kunderne jubler bestemt ikke

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Rema 1000's prisnedsættelser bliver set på med skeptiske øjne.

Lige nu læser andre også

I forbindelse med Rema 1000's priskampagne, der blev annonceret i Norge i mandags, meddelte kæden, at de ville sænke priserne på over 200 varer.

Det var naturligvis en glædelig nyhed for kædens mange kunder, men nu er der begyndt at herske tvivl om, hvor mærkbare prisnedsættelserne egentlig er.

Sådan skriver Nettavisen.

Det viser sig, at de mange varer er blevet sat ned med 2,5 procent i gennemsnit, og det er bestemt ikke alle, der er lige tilfredse med størrelsen på den prisnedsættelse.

Bloggeren, Rune 'Gjerrigknarken' Nikolaisen, udtrykker skuffelse over kampagnens omfang:

"Den er så lille, at man ikke lægger mærke til den i hverdagen," siger han, og sammenligner Rema 1000's tilbud med konkurrenten Kiwi, der tidligere havde reduceret priserne på 65 bestsellere med minimum 20 procent, hvilket helt sikkert var noget, forbrugerne mærkede fra dag et.

Nettavisens undersøgelse afslører, at kun fem varer hos Rema 1000 er blevet sat ned med 20 procent eller mere, herunder fyrfadslys, to typer mayonnaise og to typer vaskepulver.

Rune Nikolaisen kritiserer også udvalget af produkter, der er blevet nedsat. Forbrugerrådets Olav Kasland er også skeptisk over for Rema 1000:

"Det er godt, at priserne bliver skåret ned. Men mange af de her nedskæringer er små", siger han.

Rema 1000-chef Christian Hoel forsvarer kampagnen og hævder, at prisnedsættelserne er direkte resultater af lavere omkostninger hos leverandørerne:

"Det her er ægte og ærligt," siger han som svar til Rune Nikolaisens kritik, der lyder på, at det er 'på grænsen til det rene snyderi'.

Kategori- og indkøbsdirektør i Rema 1000, Line Aarnes, understreger, at selv små prisnedsættelser bliver overført til kunderne.

Anbefalet til dig