Planen var lagt.
Først skulle bilen parkeres, så skulle der købes to cykelpumper hos Power, og derefter skulle turen gå videre til Elektroimportøren, hvor der skulle hentes et kabel.
For Ronny Nævra blev det dog en langt dyrere tur end forventet.
"Det er fuldstændig håbløst, som det er nu," siger Ronny til mediet Carup.
Det forkerte sted
Ronny havde stillet bilen på Elektroimportørens del af en delt parkeringsplads i Oslo.
De to butikker ligger side om side, og skiltene angiver tydeligt, hvilken del der tilhører hvilken butik.
Der var dog ingen advarsel om, at et hurtigt ærinde i naboens butik kunne udløse en bøde på 600 svenske kroner (cirka 400 danske kroner, red).
En parkeringsvagt havde set ham parkere og fulgte opmærksomt med, da han gik ind i Power. Da Ronny og hans ledsager kom ud efter blot tre minutter, lå bøden allerede under vinduesviskeren.
"Parkeringsvagten sagde, at han så, at vi var gået ind i den forkerte butik, og så kunne han skrive bøden ud," fortæller Ronny.
Regler uden plads til fleksibilitet
Vagten forklarede, at Ronny skulle have flyttet bilen over på Powers side, når det var der, han handlede først.
Derefter skulle han have flyttet bilen et par meter, så han holdt på Elektroimportøren side - og så kunne han hente det kabel, han var på jagt efter.
Ronnys klage til parkeringsselskabet blev afvist med den begrundelse, at man kun må holde på en butiks p-plads, mens man er kunde i netop den butik.
Reglerne er fuldt ud juridisk gyldige.
Ifølge Parkeringsklagenævnets principafgørelser må kundeparkering kun benyttes, når man handler i den pågældende butik. Selv hvis butikkerne ligger lige ved siden af hinanden, gælder det.
Butikkerne vil ændre systemet
Både Power og Elektroimportøren anerkender, at ordningen ikke er optimal.
Power oplyser, at de vil forsøge at finde en fælles løsning, så kunderne får en bedre oplevelse.
Efter omtalen har begge butikker tilbudt at betale Ronnys bøde. Power har desuden lovet at undersøge, hvordan lignende situationer kan undgås fremover.