Ryanair giver flabet svar til utilfreds kunde

Af: Naja Radik

|

08/08/2022

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Ryanair kom med et noget vittigt, flabet om man vil, svar til en utilfreds kunde.

Lige nu læser andre også

Flyselskabet smækkede tilbage på en kvindes opslag, da hun tweetede om udsigten fra sit tildelte sæde. 

Passageren Paula Sanchez var irriteret over, at hun ikke havde noget vindue ved siden af sig på flyet, på trods af, at hun valgte sit sæde i appen. 

Hun postede et billede af sig selv, hvor hun sad ved siden af den hvide side af flyet, uden nogen udsigt. 

Foto: Twitter

I billedteksten skrev hun til Ryanairs bookingssytem og krævede at de tilbagebetalte de 62 kroner hun havde brugt på pladsen. Det skriver The Sun.

Hun skrev: 

“Når du betaler for et vindue, og du ikke får noget vindue? Hvem giver mig pengene tilbage?” 

Men i stedet for at bøje sig for Paulas kommandoer eller undskylde for den uventede siddeplads, svarede Ryanair med en fræk kommentar dagen efter. 

Tweetet lød: 

“Vi sælger sæder, ikke vinduer, Paula.”

Under drilleriet af billedteksten delte flyselskabet et billede af en medarbejder, der pegede på flybookingsystemet på en telefon. 

Et nærmere skærmbillede viser en meddelelse, der dukker op over Paulas valgte sæde, der tydeligt advarer hende om, at der ikke er noget vindue.

Foto: Twitter

Tweetet blev noget populært på Twitter, da 2266 mennesker delte deres opslag og det fik 60.000 likes. 

Andre synes dog det var knap så sjovt, og var skuffede over Ryanairs humoristiske svar på Paulas klage. 

En sagde: 

“Det er det mest uhøflige svar fra en i kundeservice, jeg nogensinde har set. Ikke alt handler om pris.” 

En anden tilføjede: 

“Lidt af en holdning her Ryanair, husk kunder, hvor irriterende de end måtte være, gør din lønningsdag mulig. Vis lidt respekt.”

Paula tilføjede selv mere forklaring på sin skuffelse og sagde: 

“Det nævner det selvfølgelig ikke, når du vælger et sæde, da appen ikke har nogen idé om, hvilket fly du skal flyve på.” 

“Det skærmbillede, som Ryanair har vedhæftet, er tydeligt fra hjemmesiden; masser af mennesker bruger mobilappen, og jeg har aldrig set, at de informerer om at der ikke er noget vindue…”

Anbefalet til dig