Sker over de næsten 6 uger: Arla lancerer nyt initiativ

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu er der spændende nyt fra mejerigiganten.

Lige nu læser andre også

Det er ikke nogen hemmelighed, at Arla har en høj stjerne hos den danske befolkning.

Med stor popularitet følger der dog også et stort ansvar, og det ansvar har Arla i hvert fald ikke tænkt sig at løbe fra.

Arla Foods har netop lanceret en ny kampagne, der skal vise, hvordan mejerigiganten arbejder for at nå sine klimamål.

Under titlen "Tradition for fornyelse" vil danskerne i de kommende seks uger blive præsenteret for kampagnen via forskellige platforme, herunder TV, biografer og udvalgte byområder.

Kampagnens formål er at bidrage til debatten om landbrugets fremtid og den grønne omstilling.

Sådan skriver Arla i en pressemeddelelse.

Debatten er i fuld gang

Peter Giørtz-Carlsen, der er viceadministrerende direktør og COO i Arla Foods, understreger vigtigheden af en åben dialog om landbrugets bæredygtige udvikling.

Han mener, at Arla har en forpligtelse til at informere om deres arbejde med klimavenlige initiativer.

"Diskussionen er i fuld gang og på alle niveauer. På det politiske, hvor den grønne treparts anbefalinger nu skal forhandles, i samtaler med kunderne, som søger samarbejder for at accelerere den grønne omstilling, og hjemme ved forbrugernes spiseborde. (...) Men det er derfor ligeledes vigtigt for os at fortælle, hvordan vi i Arla arbejder konkret med den nødvendige grønne omstilling, så samtalen kan foregå på et reelt og oplyst grundlag”, siger han.

En af de centrale elementer i Arlas kampagne er at belyse konkrete tiltag, der kan reducere klimaaftrykket på gårdene.

Nogle af disse initiativer er allerede udbredt blandt mange af Arlas leverandører, mens andre stadig er pilotprojekter. Formålet er at sikre, at både landmænd og forbrugere bidrager til den grønne omstilling.

Ambitiøst mål

Arla har et ambitiøst mål om at blive klimaneutrale i 2050.

Som en del af denne plan har virksomheden forpligtet sig til at reducere deres drivhusgasudledninger med 63 procent inden 2030 i forhold til 2015.

Samtidig har de også sat mål om at reducere udledningerne fra deres forsyningskæde med 30 procent per ton mælk og valle.

Begge mål er godkendt af FN’s Science Based Targets Initiative, der vurderer, at de er i overensstemmelse med Paris-aftalen.

Anbefalet til dig