Da slagteren i SuperBrugsen i Skærbæk fik en sur smiley, valgte de at handle med det samme.
Det er ikke længe siden, at det så dagens lys, at det gamle smileymærke, der fortæller, om forholdene er i orden, ville blive ændret og digitaliseret.
Siden 2001 har det lille, runde ansigt med varierende glædesudtryk guidet danske såvel som udenlandske forbrugere om alt lige fra hygiejne og sporbarhed til opvarmning og nedkøling i landets caféer, butikker og restauranter.
Men nu er det slut med den velkendte smileyrapport ved indgangen til restauranter og supermarkeder, når forbrugerne fra oktober fremover vil møde et nyt og forenklet smileymærke med de seneste tre kontrolresultater.
Sådan skrev Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri i en pressemeddelelse for et par dage siden.
Det er ingen hemmelighed, at slagtere, købmænd og pizzeriaer allerhelst ser, at de modtager en glad smiley, når Fødevarestyrelsen kigger forbi.
Dog er vores lille land ikke fejlfrit, hvad dette angår, og af og til uddeles der sure smileyer.
Hvordan smileyerne bliver modtaget, og hvordan der bliver reageret på dem, svinger meget fra forretning til forretning.
Mens nogle ikke formår at forbedre sig, er der andre, der med det samme kommer problemerne til livs.
Da SuperBrugsens slagter i Skærbæk i september fik en sur smiley på cv'et, valgte de at smøge ærmerne op med det samme.
Det skriver JydskeVestkysten.
Slagteren fik den sure smiley grundet dårlig rengøring, og reaktionen på den dårlige nyhed var, at de fik ryddet op med det samme.
Udover at få ryddet op blev flere ting skiftet ud efter Fødevarestyrelsens, hvilket har resulteret i, at slagteren nu har fået sin glade smiley tilbage.