Tusindvis af rejsende, som i de kommende dage lægger vejen forbi en lufthavn eller en banegård, vil ved første øjekast mod infoskærmen blive nedtrykt.
For skærmen viser næsten ikke andet end alle de ture, som nu aflyses.
Sikkerhedspersonalet ved jernbanerne og i lufthavnene i Düsseldorf, Hamborg og Köln-Bonn har nemlig nedlagt arbejdet på ugens to sidste hverdage.
Arbejdsgiverorganisationen ADV vurderer, at mere end 380.000 passagerer bliver berørt.
Dog er det ikke kun de mange mennesker, som ellers stod klar med deres kuffert i hånden, som i stedet for at rejse til sydens sol, må taget turen hjem, der er frustrerede.
Også medlemmer af fagforbundene Verdi og EVG føler også, at situationen er uholdbar.
Ifølge B.T.s internationale korrespondent Jakob Illeborg skyldes strejken de overenskomstforhandlinger, som indtil nu har forblevet uløst, da lønmodtagere og arbejdsgivere ikke kan blive enige om lønniveauet.
Tyskerne har været særdeles hårdt ramt af inflation samt energikrise, hvorfor man står tilbage med spørgsmålet om, hvorvidt det er lønmodtagerne, der skal bide i det sure æble, eller om det er erhvervslivet, der skal punge ud.
Energikrisen har kunnet mærkes meget hårdt i Tyskland, da de har været afhængig af russisk gas. Og da tyskerne ikke nødvendigvis er de højest lønnede i EU, står mange mennesker ude af stand til at betale deres regninger.
»Denne strejke handler om en masse mennesker, der ikke kan betale deres regninger. De er bange for fremtiden. På den anden side står arbejdsgiverne og siger, at de ikke har råd til at sætte lønningerne op og er bange for, at inflationen løber løbsk," siger han til B.T.