SuperBrugsen, Føtex m.fl. lokker med vilde tilbud: Nu advarer ekspert mod finterne

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der er gode penge at spare - men vær opmærksom på dette.

Mest læste i dag

Juleindkøbssæsonen er traditionelt en tid med gode tilbud. Men supermarkederne der kæmper om forbrugernes opmærksomhed, indser at de må tage skridt for at undgå udsolgte hylder og skabe en mere balanceret julehandel.

I det seneste skud i julepriskrigen er supermarkederne gået fra prisnedsættelser til kvantitetsbegrænsninger.

For eksempel har Salling Group og Føtex indført loftet for antallet af Kærgården-smørpakker, en julefavorit som nu kan købes til latterligt lave priser, men kun i moderate mængder.

Det skriver B.T.

"Det er for at undgå, at der kommer nogen og tømmer det hele med det samme. Der skal være nok til flest mulige kunder, ellers ville der meget hurtigt kunne blive udsolgt af disse varer." udtaler Jens Juul Nielsen, informationsdirektør i Coop.

Supermarkedskæden Rema 1000 er også med på vognen og har implementeret lignende begrænsninger på populære tilbud. Jacob Krogsgaard Nielsen, pressechef i Salling Group, understreger, at dette ikke handler om at begrænse kundernes valgfrihed, men om at opfordre til ansvarlig shopping:

"Selvom mængderne er store, og vi har købt rigtig godt ind, skal der være nok til alle de gode juletilbud. Derfor sætter vi dette loft på nogle enkelte grupper for at sikre, at der er nok til alle. Det er en måde at signalere: 'Køb nu ind med fornuft.'"

Supermarkederne håber, at disse begrænsninger sender et klart budskab til forbrugerne om at handle med omtanke og undgå unødig hamstring.

Julepriskrigen raser videre, men supermarkederne forsøger nu at styre slagets gang for at sikre, at ingen går glip af de fantastiske tilbud på hylderne.

Anbefalet til dig