SuperBrugsen, Kvickly og Irma discount-matcher priser - og nu kommer der endnu en mærkbar ændring

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
“Det er for at sende et tydeligt signal," fortæller Coop..

Lige nu læser andre også

I dag afsløres ikke kun en ny butik, men også en markant ændring i farve og fokus for den nydannede Coop-kæde.

Mandag annoncerede kædedirektør Allan Kristoffersen udvidelsen af discountmatch-programmet, og nu bekræfter Coop en visuel forandring, der går ud over det forventede.

På samme måde som da Fakta blev transformeret til Coop 365 Discount, skifter den nye Coop-kæde farven fra rød til grøn. Den velkendte røde facade på SuperBrugsen og Kvickly bliver dermed erstattet af en grøn facade under navnet Coop.

Jens Juul Nielsen fra Coop forklarer denne markante ændring

"Det gør vi for at sende et tydeligt signal. Det skal signalere bæredygtighed, økologi og dyrevelfærd, som er værdier, vi går meget op i." forklarer han til B.T.

I forbindelse med tidligere omlægninger som 365 Discount har der været undren om hvorvidt det blot bliver samme gamle butikker i nyt hylster.

På spørgsmålet om dette også gælder den nye ændring, svarer Jens Juul Nielsen,

"Der er langt flere nye elementer end farveskiftet, men den her nye facade er, ligesom resten af de to første butikker, en test. Intentionen er, at farven skal være grøn, men det kan godt ændre sig (...) Men igen: Det er for at signalere de værdier, vi har i Coop."

Coop har internt i branchen altid været kendt som ‘de røde’ på grund af kæder som Fakta, Brugsen-kæderne og Kvickly alle har haft røde facader. Nu er 365 Discount grøn, og det samme bliver Coop-kæden. På ét punkt forbliver tingene som de plejer.

"Hvis vi ender med, at Coop-kæden er grøn, er det kun Brugsen, som fortsat er rød."

Han afslutter med at påpege, "Men for kunderne tror jeg egentlig, det vigtigste er, om vi har de rigtige varer til den rigtige pris."

Anbefalet til dig