I løbet af det kommende år forventer Brugskæderne – Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen – at få brug for mange nye kolleger - f.eks. bagere, slagtere, delikatessemedarbejdere og salgsledere.
Det er baggrunden for, at man nu har premiere på en helt ny rekrutteringskampagne, oplyser Coop i en pressemeddelelse.
Under overskriften ”Hos os sælger du både gode varer og gode værdier” tager Coop-kæderne nu hul på et koncept, der går ud på at vise et mere nuanceret billede af, hvad det vil sige at arbejde i SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen, lyder det fra Coop.
En helt ny rekrutteringskampagne skal være med til skaffe flere medarbejdere til Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Foto: Coop.
”Det fællesskab og kollegaskab, som er en del af vores DNA, rammer tidsånden godt. Med den knaphed på arbejdskraft, der er i øjeblikket, er det et stærkt kort for os at vise, hvilken rolle man udfylder. F.eks. gør en slagter meget mere end at skære bøffer. Han hjælper også kunderne med at få nem og god mad på bordet i en travl hverdag, og en god leder får både medarbejderne og butikken til at blomstre,” siger HR-chef Kirsten Jespersen, Brugskæderne.
I kampagnen vil der indgå en række film, som i de kommende uger bliver vist på Facebook, LinkedIn, Instagram og YouTube samt på skærme i busser og på ungdomsuddannelserne. Medvirkende er Brugskædernes egne medarbejdere, oplyser Coop.