I de lokale supermarkeder er 'ja tak-tilbud' blevet en populær, men ofte problematisk, metode til at lokke kunder ind.
Flere episoder med disse tilbud viser mangel på engagement fra kundernes side. SuperBrugsen i Vamdrup er et godt eksempel på netop dette, og de har nu delt ud af deres oplevelser med 'ja tak-tilbud'.
Det skriver Ugeavisen.
For nylig annoncerede butikken et tilbud på 500 gram fiskefars til 20 kroner, hvor alle 84 pakker blev reserveret. Skuffende nok blev kun 20 af disse afhentet.
Slagtermester i butikken, Susan Mathiesen, reflekterer over denne tendens:
"Sådan noget her sker, hver gang vi har ja tak-tilbud. Der er mellem 10 og 20 procent, der ikke bliver afhentet. Men vi har aldrig oplevet det så slemt som her, så det er da træls og ærgerligt", udtaler hun og fortsætter:
"Jeg tror bestemt ikke, at det handler om ond vilje. Derimod tror jeg, det handler om, at folk har for travlt i hverdagen, eller at der opstår et eller andet uventet økonomisk, så man alligevel ikke har råd."
Og det er ikke kun SuperBrugsen, der oplever dette problem, da Fisk Med Mere på Haderslevvej i Kolding oplevede lignende udfordringer med uafhentet laks.
Episoderne har fået Susan Mathiesen til at komme med en klar opfordring til dem, der skriver 'ja tak' uden at hente varerne.
Og den er meget simpel: Lad være med at skriv en kommentar.