Supermarkeder kunne ikke: Nu prøver Just Eat at gøre det i vildt samarbejde

Af: Lucas Andreas

|

14/03/2024

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Samarbejdet markerer en ny start for just eat.

Mest læste i dag

Supermarkedskæderne justerer hele tiden deres koncept og udvalg efter kundernes behov. Om det er en ændring i varesortiment, betalingsløsninger eller noget helt tredje, så er konkurrencen benhård, og hvis de ikke følger med udviklingen, så løber de andre kæder fra dem.

Derfor satte det gang i nogle store bølger, da online handel begyndte at blive populært, blandt andet med tjenester som Nemlig.com og Bilka-to-go. De mange muligheder har dog været med blandet succes.

I en nylig udvikling inden for online madbestilling, har Just Eat meldt sig på banen med en ny service, der måske kan ændre danskernes morgenrutiner. Samarbejdet med den landsdækkende bagerikæde, Lagkagehuset, markerer et skift i, hvordan forbrugerne tilgår køb af morgenbrød og kager.

Det skriver Avisen Danmark.

I modsætning til supermarkederne, der har kæmpet med at lokke kunder til at købe dagligvarer online, ser det ud til, at Just Eat har fundet en niche, der appellerer til den moderne forbrugers ønske om bekvemmelighed.

Ifølge Just Eats pressemeddelelse kan kunder nu undgå morgenturen til bageren ved at få leveret friskbagt brød og kager direkte til døren. Dette tiltag er ikke blot en bekvemmelighed for kunderne, men også et strategisk træk for at styrke Just Eats position i kampen mod konkurrenten Wolt, der allerede er et skridt foran med levering af dagligvarer.

Avisen Danmarks erhvervsredaktør, Jens Bertelsen, ser positivt på dette nye samarbejde, idet han påpeger, at danskerne allerede er vant til at bestille mad via apps, og at udvidelsen til bagerprodukter virker som et naturligt næste skridt. Han fremhæver Lagkagehuset som en attraktiv partner for Just Eat, takket være kædens landsdækkende tilstedeværelse og dedikerede kundebase.

Bertelsen mener også, at dette samarbejde udfordrer de traditionelle dagligvarekøb online, som ofte har været forbundet med høje fragtomkostninger og minimumskøb, der har skræmt forbrugerne væk. I kontrast hertil kan mageligheden ved at få leveret morgenbrød og kager vise sig at være en udgift, som forbrugerne er villige til at betale for.

Det bliver spændende at følge det nye samarbejde og se, hvorvidt det sætter gang i konkurrenterne, som måske også finder på nogle lignende løsninger.

Anbefalet til dig